Roletowa brama garażowa – jakie ma zalety?

Należywiedzieć, że podobnie jak w przypadku bramy segmentowej, aby otworzyć bramę roletową, nie jest potrzebne dodatkowe miejsce na podjeździe. Jest to konstrukcja, której płaszcz zwija się do kasety. Nie wymaga też miejsca pod sufitem. Zwykle montuje się ją, kiedy we wnętrzu są przeszkody uniemożliwiające zamocowanie bramy segmentowej, na przykład pod stropem znajdują się instalacje lub elementy konstrukcyjne przeszkadzające w podwieszeniu szyny jezdnej. Do zainstalowania kasety, w której chowa się brama, potrzeba mniej więcej 30 cm wolnej przestrzeni nad światłem bramy. Im brama jest wyższa, tym więcej miejsca zajmie płaszcz w kasecie i będzie ona masywniejsza.

Z boku bramy musi być 20 cm wolnej przestrzeni, aby można było umieścić tam jej napęd. Warto wiedzieć, że płaszcz bramy rolowanej ma grubość mniej więcej 2 cm i jest zrobiony z profili aluminiowych wypełnionych pianką. Taka brama jest wygodna inowoczesna, zajmuje również niewiele miejsca we wnętrzu, jednak nie może się równać pod względem izolacyjności z bramami segmentowymi lub rozwiernymi.

Konstrukcja rolowana jest z reguły fabrycznie wyposażona w napęd. A jak ogólnie wygląda sposób montażu? Zwykle taką bramę osadza się za murem. Jeżeli chcielibyście zamocować ją w ościeżu, trzeba wtedy w świetle otworu przewidzieć miejsce na kasetę, co zmniejszy wysokość wjazdu nawet o 30 cm. Co więcej, istnieje możliwość doświetlenia zbyt ciemnego pomieszczenia – gwarantuje to brama roletowa z profilami przeszklonymi.

Takie rozwiązanie to na pewno oszczędność energii elektrycznej. Dzięki takim profilom można również kontrolować teren przed bramą bez konieczności jej otwierania. Tego rodzaju przeszklenia prezentują się bardzo atrakcyjnie, więc nasza brama zyskuje na wartości wizualnej, co jest równie ważne, jak pozostałe praktyczne aspekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *