Jak każda firma, również taxi, by pozyskać nowych klientów, musi postawić na marketing. Rozwiązaniem, które znacznie ułatwi rozwój firmy, jest Google Ads.
Czym jest system Google Ads?
Google Ads jest oferowanym przez firmę Google systemem reklamowym, który pozwala na budowanie kampanii zindywidualizowanej dla każdego przedsiębiorcy, niezależnie od branży, którą prowadzi. Wcześniej system ten znany był pod nazwą AdWords.
Google Ads oferuje wiele możliwości reklamy. Jednak w biznesie taxi, najlepiej sprawdzą się te, opierające swoje działanie o takie produkty Google jak wyszukiwarka czy mapy. W momencie, gdy klient potrzebuje taksówki i wpisuje w wyszukiwarkę frazę "taxi", wyszukiwarka po określeniu lokalizacji użytkownika, jeśli znajduje się on w mieście, w którym działa dana firma taksówkarska, wyświetli mu skonfigurowaną przez taxi reklamę.
To firma decyduje, jak będzie wyglądać reklama, jakie będzie zawierać odnośniki (czy do strony internetowej, czy numeru telefonu) oraz jaki jest miesięczny budżet, jaki chce ona przeznaczyć na reklamę.
Reklama dla TAXI - zalety Google Ads
Jest wiele sposobów, w jakie można reklamować usługi taxi, jednak Google Ads pozostaje jednym z faworytów. Dlaczego?
Po pierwsze, taka reklama trafia jedynie do osób zainteresowanych tematem. Dopiero, gdy klient rzeczywiście potrzebuje taksówki i będzie jej szukać przez wyszukiwarkę, wyświetlona zostanie reklama. Generuje to znaczne oszczędności.
Kolejną bardzo istotną zaletą jest możliwość konfiguracji reklamy. Prowadzący taxi docenią możliwość bezpośredniego odnośnika do numeru telefonu, który pozwoli od razu nawiązać połączenie po kliknięciu na reklamę - przy poszukiwaniu taksówki liczy się dla klienta czas, dlatego prawdopodobnie od razu zdecyduje się na usługi przedstawione w reklamie.
Trzecią zaletą jest niewątpliwie możliwość dokładnego dostosowania budżetu, jaki firma chce przeznaczyć każdego miesiąca na marketing. Co więcej, nie jest to zobowiązujące i w każdym momencie można dokonać zmiany maksymalnej kwoty, w oparciu o skuteczność reklamy. W jaki sposób wspomnianą skuteczność monitorować? Tu również narzędzi jest wiele.
Google Ads - monitorowanie skuteczności reklamy TAXI
Google Ads oferuje wiele możliwości oceny, czy skonfigurowana przez firmę reklama jest skuteczna. Na specjalnym, czytelnym interfejsie można śledzić jakie frazy wpisywane są przez użytkowników w wyszukiwarkę, by wyświetlić usługi firmy, gdzie znajdują się użytkownicy, oraz do jakiej części z nich dociera wybrana reklama przy wskazanym miesięcznym budżecie.
Modyfikację reklamy dodatkowo ułatwia fakt, że sprawdzić można również, jaka część użytkowników, którym wyświetliła się reklama, rzeczywiście w nią kliknęła i skorzystała z reklamowanych usług.
Gdy firma dokona już oceny skuteczności, samą reklamę również może wygodnie zoptymalizować przy użyciu tego samego interfejsu, co znacznie przyspieszy proces. Co więcej, możliwa jest również praca nad wieloma reklamami jednocześnie.
Google Ads cechuje również możliwość precyzyjnej alokacji budżetu na konkretne działania. Może być on przykładowo zwiększony dla konkretnego wyszukiwanego słowa kluczowego, czy dla urządzeń mobilnych zamiast stacjonarnych, co jeszcze zwiększy efektywność gospodarowania środkami.
Reklama dla TAXI - słowem podsumowania
Dzięki ogromnym możliwościom reklamowym oferowanym przez system Google Ads, staje się on ciekawą propozycją dla firm poszukujących skutecznej reklamy, niezależnie od branży. Możliwość wyboru konkretnej grupy docelowej, forma, w jakiej reklamę widzą klienci czy dokładna analiza wyników sprawiają, że praca z Google Ads jest prosta, a optymalizacja reklam niezwykle szybka i niewymagająca specjalistycznej wiedzy.